Taggar

, ,

380

Dagarna går så fort, jag har hela tiden blicken en bit fram och glömmer bort att vara mera nu. Jag tänker att det kanske blir bättre om jag skriver ner tankarna här och delar med mig till er, men så är jag plötsligt där igen. Planerar fram och tänker på sedan. Istället för här och nu. Svårt det där. Känns som många transportsträckor mellan varven…men inför vad? Ska bara fixa det här, sen. Men sen vadå? Undrar jag. Funderar lite på hur många andra som kanske tänker i samma banor.

Men barnen! Det är det allra viktigaste och det är en gåva att få följa deras utveckling som går så fort framåt. Så som vanligt, mer tid önskar jag mig!
Och tid på annan plats. Jag sneglar över på solhatten som vilar på jordgloben och tänker återigen längre fram i tiden. Men bara lite. Och fantiserar om att sticka iväg en vecka till solen med barnen innan sommaren kommer hit till skärgården och förvandlar ön till paradiset. Det skulle va fint.

hatt

Foto: Jeanette Bauer