Taggar

, , , , , ,

DSC_7738 DSC_7739

Häromdagen köpte jag två gröna rosengirlanger inför ett litet mini-turbo-projekt som jag tänkt att fixa i flera år, men det har bara inte blivit av. Men nu när jag ändå såg girlangerna i en korg i butiken, bestämde jag mig för att göra slag i saken!

DSC_7756 DSC_7757

Vår kära gunga har långa, ganska tråkiga rep som den hänger i, dinglandes från favoritekens kraftiga gren.

Tanken med de kitschiga girlangerna var att snurra dessa kring repen för att piffa till dem och låta dem sticka ut en smula. Med lite extra metalltråd virade vi fast girlangerna längs med repen och Olivia hjälpte gärna till med piffet.

Resultatet blev sagoaktigt, de små rosa rosorna är ljuvliga och hela gungan blev vips ännu finare som blickfång. Miniprojektet är enkelt fixat på mindre än tio minuter och helt klart roligare än bara de gamla repen!

Nu väntar vi bara att eken ska få knoppar på sina grenar och slå ut i ett grönskande hav utanför våra fönster…

DSC_7770DSC_7766

Foto: Jeanette Bauer