Taggar

, , ,

DSC_7797

DSC_7800

Det har redan hunnit gå en vecka sedan vi kom tillbaka från vår semester på Kreta. Tiden bara svischar förbi, men bilderna från resan och minnena kommer jag att bära med mig för alltid.

En paus i vardagen är värdefull och det är väl när det är som stressigast man behöver den som allra mest.

Just en sån här bild, där jag står själv som barn på en hotellbalkong i södra Europa och blickar ut över havet, har jag kvar i ett album. Och jag minns ögonblicket väl även idag när jag ser på bilden. Jag sträcker ut min hand mot havet med en snäcka i handen.  Här på bilden fann jag Olivia i nästan samma pose. Även hennes blick ut över havet med en utsträckt hand. Men i hennes fall fångade hon droppar av vatten som rann ner från taket ovan, efter nattens regnskur.

Men att se ut över havet, så stort och blått, rogivande, spännande, ovisst, inspirerande och alldeles underbart.. ja det är alltid speciellt och jag ser mig inte mätt på en sådan vy.. det kommer jag nog aldrig att tröttna på.

DSC_7836

Foto: Jeanette Bauer