Taggar

, , , , , ,

DSC_8348

DSC_8350

DSC_8353

Plötsligt är vi inne i Juni månad och så kom jag igårkväll på att jag inte delat med mig om hur vårt projekt ”kojbygge” fortskridigt.
Projektet är inte helt klart, det saknas några detaljer här och där. Men i det stora hela, så står den nu på plats och grönskan sveper in kojan i sin gröna famn. Ormbunkar som når upp till höfterna och ljuvligt doftande liljekonvaljer som lutar sina blad mot kojans yttre väggar. Ett mysigt smygtillhåll dit även jag själv gärna skulle kunna ta en paus i.

DSC_8358

DSC_8357

DSC_8375

Invändigt har projektet stannat av en liten stund, eftersom vi fick slut på färg.
På inköpslistan står därför en rad kulörer i små burkar, så att mer fin konst kan skapas på väggarna i kojan.

Här har barnen fått friheten att själva välja motiv och färger efter humör och lust! Med andra ord kommer de här väggarna att långsamt få växa fram under sommarens gång och det ska bli kul att se hur allt kommer att se ut i augusti! Vid besök av barnens vänner ska vi sätta en pensel i deras små händer om de vill, så att många fina sommarminnen kan förevigas på väggarna.

Jag får återkomma på bloggen om hur utvecklingen skrider, för er som är lika nyfikna på resultatet som jag själv!

DSC_8385

DSC_8382

DSC_8386

För bara en månad sen saknade träden blad och kojan färg, tonerna gick i beige och grått…kika på länken här!
Nu ligger kojan inbäddad i den gröna naturen och känns ganska diskret i sin svartmålade fasad bland träden.
Kul projekt och snyggt jobbat PG!

DSC_8345

Foto: Jeanette Bauer