Taggar

, , , ,

 IMG_1641 IMG_1547IMG_1653

IMG_1612IMG_1608IMG_1583

Systemkameran och bloggeriet har fått vila ett par veckor, vilket känns ovant och lite tomt. Men mobilen bär jag med mig och det bästa med det är kameran i den såklart, så att man kan fånga stunder som dessa.

Mitt Instagramkonto #Frokenbauer lever därför lite mer aktivt nuförtiden och speglar vad jag ser omkring mig. Medieformen har blivit ett sätt att dela med mig av detaljer som fastnar på min näthinna och dröjer sig kvar. Detaljer som ger mig energi i sin enkelhet. När jag stannar upp och scrollar igenom mitt egna flöde av bilder, ser jag ett mönster och speciellt val av motiv. Det är mycket skärgård och vatten, favoritblommor som jag njuter av, liksom stilla miljöer som sprider ett lugn inom mig. Det är mycket tankar och funderingar som snurrar runt i min knopp och de här bilderna skapar en harmoni som sänker den höga pulsen och påminner mig om att försöka varva ner. Och njuta av allt det fina som finns omkring oss.

IMG_1502IMG_1684IMG_1480

IMG_1508IMG_1541IMG_1644

IMG_1516  IMG_1514IMG_1475

Foto/ Instagram: Jeanette Bauer/ Frokenbauer