Taggar

, ,

skåp1

De här molniga dagarna som var i veckan fyllde jag med timmar av att röja runt i barnens rum bland annat. Det är nämligen på det viset att Olivia börjat fundera kring när hon egentligen skulle få ett eget rum. Och frågat gång på gång när detta skulle ske. Så varför inte nu på en gång?

Men det är ett projekt som inte tar en kvart att genomföra, ytan i huset är begränsad och alternativen inte kolossalt många. Vilket resulterat i att jag vänt ut och in på ett par rum, så just nu är förvirringen total och känslan av kaos en smula stressande. Möbler har flyttats runt, prylar har dragits fram, nostalgiska stunder har uppstått då jag hittat gamla skolsaker från 80-talet, mormors gamla klippdockor och travar av ljuvliga barnteckningar som sorterats. Men det finns en plan. Inte digitalt, inte på papper, bara i min fantasi, på min näthinna som jag ska försöka förmedla och sälja in till tjejerna. De är båda inkopplade i processen, de får välja färger medan jag tolkar och genomför. Men under tiden så får de stå ut med röran och jag hoppas att vi ska bli klara under sommaren.

Ni får följa med på resan, jag ska försöka samla på mig ett par bilder under förvandlingens gång.

skåp22

Foto: Jeanette Bauer