Taggar

, ,

vas1

Sommartider! Ljuvliga tider, framförallt dagar som idag med sol och värme.
De första två veckorna på semestern har ju inte direkt bjudit på något drömväder, men det är inte mycket att göra, det är som det är. Fördelen med mörka moln är att jag kan pyssla inomhus med gott samvete. Skiner solen medan jag är inomhus på semestern, så kryper det i hela kroppen, då bara måste jag ut och njuta av stunden. Med andra ord så tillåter mig soligt väder att bara vara, medan sämre väder ser till att jag tar tag i olika projekt.

mås11

Det finns många fördelar med sommaren som jag uppskattar, men en av favoriterna är att kunna sitta ute under bar himmel och äta. Det har blivit lite glest om sådana tillfällen på sistone, men snart hoppas jag att det vänder. Men de stunder vi har suttit ute, så har vi börjat få en ny gäst som spanar in det som bjuds på bordet. Den håller sig på lagom avstånd än så länge, oftast på taket, men så här nära brukar de större fåglarna aldrig komma! Förutom  denna nyfikna krabat, så gillar jag ändå hur nära vi kommer vilda djur här ute i skärgården. Häromveckan såg jag en räv som smög över tomten, jag ser dagligen rådjur och ekorrar ett stenkast från huset, skuttande harar och ibland dyker även älgar upp om man är uppmärksam och spanar in mellan träden. Och så har vi en koltrast som underhåller oss varje dag med sin skönsång, den cirkulerar runt vårt hus och håller sig alltid ganska nära. Och hackspettarna såklart, de är flera stycken och bor här i krokarna!

mås22

Jag fick en hälsning från WordPress häromdagen som meddelade att jag nu kan fira 4 år av bloggande! Fyra år! Det känns länge och lite skrämmande när jag tänker på hur många timmars jobb som oftast har legat bakom. Och under ett år bloggade jag dessutom parallellt på Bloggfamiljen, som numera bytt namn till Femme. Tiden rusar iväg och livet passerar av bara farten!

Nu ser jag fram emot nya tider och några förändringar i livet. Sakta men säkert tar jag ett steg i taget, livet är spännande!