Etiketter

, ,

DSC_9630

Olivias nya vrå flyttas in i det före detta arbetsrummet. Eller rummet som var tänkt som arbetsrum och pysselrum, men som mestadels fungerat som avlastningsrum…en yta som vuxit av prylar man snabbt velat städa undan. Men nu har jag rensat och flyttat runt på de flesta prylarna och frigjort yta till vår minitonåring som nyligen fyllt 7.

Jag föreslog en totalkontrast till vad hon hade tidigare i färg och mönster på väggen, nämligen en svart- och vitrandig tapet som hon snabbt tackade ja till. Sagt och gjort beställde jag tapeten som anlände förra veckan! Som färginslag föll hennes val på en pastellig ljusgrön nyans, så det gröna skåpet fick flytta med från gamla rummet. Nu ska jag köpa lite mer ljusgrönt tyg när jag får tillfälle, så att jag kan klä om hennes sängstomme som nu är rosa med små prickar.

Dagens aktivitet omfattar att samla ihop tavlor som ska upp på väggarna och försöker dela upp leksakerna som flickorna delat på i det gemensamma rummet. Vilket går förvånansvärt bra och friktionsfritt, jag hade väntat mig betydligt mer tjuvnyp och tårar.

DSC_9627

Men en sak i taget. Det är trots allt sommar och nu är det först dags för ett glas lemonad, fågelkvitter och en tur ner till stranden..

DSC_9631

Foto: Jeanette Bauer

