Taggar

, , , , , , , , , , , , ,

DSC_0164 DSC_0161

Häromveckan visade jag hur Emma fick gå loss med den gråa färgen med en roller på byråns kortsida. Och eftersom jag vet att det ger mersmak att måla vidare, så slängde vi även in en pall och en hylla som hon gärna fick fortsätta måla. Två strykningar senare, så är resultatet klart och de tre tingen visar nu upp en nyans och skapar en tjusig triss i grått.

Själva byrån är en gammal Ikeamöbel som vi köpte på Blocket, när vi bodde inne i stan. Det fiffiga med möbeln är att man kan fälla ut övre delen,  så att det blir ett skötbord. När vi skaffade den, målade jag den vit och bytte ut knopparna till de som sitter på nu. Men i somras fick Emma välja en ny färg till byrån som vi ställde in i hennes rum och valet föll då på knallrosa. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så räckte tyvärr inte sprayburkens innehåll till hela möbeln och istället för en ny burk, så valde vi att måla kortsidan grå istället.

Både träpallen och stringhyllan är arvegods från min kära mormor. De finaste möblerna vi har här hemma är just ärvda från henne, föremål med högt affektionsvärde, som bär på en historia som värmer i hjärtat.

Hyllan hänger i Emmas perfekta höjd och här vill hon samla alla favoritsakerna. Den rosa, hemliga asken är viktigast, den får ingen öppna.

DSC_0171

DSC_0172

Foto: Jeanette Bauer