Taggar

, , , , ,

DSC_0904

DSC_0906

DSC_0907

Häromdagen var vi i en bokaffär och skulle välja ut en ny bok till flickorna, eftersom de hade fått en peng från farmor.

Själv är jag galet förtjust i böcker, jag älskar medieformatet och att sitta och bläddra i papper. Skönlitteratur där jag gillar att kliva in i de historier man kastas in i, inredningsböcker för inspirationen och kokböcker för de fina bilderna och lockelsen till det goda i livet.

Men så finns det en genre som jag är lite extra knäsvag för och det är olika typer av barnböcker. Som här tex, en kartbok för barn som jag personligen inte kunde motstå i butiken. Flickorna fick vad de valde ut, men den här köpte jag till dem fast jag i smyg ville ha den själv.

Helt underbara illustrationer och lärorik på ett vackert sätt. Boken heter KARTOR och är illustrerad av Aleksandra Mizielinska och Daniel Mizielinski, utgiven av Alfabeta. Hur fin som helst!

DSC_0885

Foto: Jeanette Bauer