Taggar

, , , , , , ,

DSC_1111DSC_1113

Jag har en förkärlek till gamla burkar märker jag! Jag fick med mig en kartong med prylar hem från min kära mor och här fann jag lite smått och gott från mina tonår. En hel del spännande foton från klassresor och och på barndomsvänner som även idag står mig nära; vänskap som passerar 30 år är mycket speciellt och när jag ser på bilderna kastas jag tillbaka i tiden och minns platserna. Och det märkliga är att det inte alls känns som som särskilt länge sen.

I kartongen hittade jag även dessa plåtburkar i ett set om tre. Med stor sannolikhet ett arv från min mormor, för det var hon som sparade på de finaste prylarna som vi fick som gåvor vid tex jul och födelsedagar. Som tonåring samlade jag foton i dessa burkar, min mormor använde dem säkert som kaffeburkar. Men nu när döttrarna får ta över burkarna används de som pysselburkar vid skrivbordet. Pennor i en och penslar i den andra!

På bilden längst ner är ett pyssel som Olivia kom hem med från mormor i veckan. Min mamma hittar alltid på så härliga lekar med barnen, med fokus på kreativt pyssel, där de skapar de finaste av fina alster. Fullt fokus på barnen, massor av kärlek och hög mysfaktor! Vilken lyx, nästan för bra för att vara sant. Vi är så lyckligt lottade.

Mamma, du är bäst!

DSC_1108 DSC_1104

Foto: Jeanette Bauer